Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

Inilah Cerita Gua - Episode 1

-1982-1999-

Nama penuh gua AHMAD ANWAR ASYRAF BIN ISMAIL. Umo gua 26 tahun bila gua dilahirkan secara rasminya pada 10 Oktober 1982 kat umah nenek gua di 213, Lorong Bunga Ros, Jalan Daud, 84000 Muar. Gua sekarang nih tinggal kat umah no 69, Jalan Intan, Taman Maharani, 84000 Muar. Sekarang nih gua bekerja sebagai Technician Mesin Cetak.

Kehidupan gua dulu2 agak kelam gak. Gua terkena penyakit social sama cam youth2 sekarang nih tetapi takdela sampai gua merompak, membunuh atau pun buat jenayah2 yang berat2. Sikit2 tuh ada la. Nakal2. Gua nih jenis yang agak degil n tak boleh dengar orang bebel ataupun memekak kat telinga gua, mesti lawan balik punya.

Gua start zaman sekolah gua pada tahun 1994, kat SRK BUKIT HAMPAR, SEGAMAT. Kelas terakhir gua kat SBH nih Darjah 6 Bunga Raya. Dulu cikgu yang paling gua respek n ingat sampai sekarang Cikgu Yusmahani, Cikgu kelas gua darjah 5, Cikgu Rubaee, Cikgu kelas gua darjah 3 n cikgu Matematik gua time tu, beliau la yang sebat gua dengan pembaris kayu panjang kaler kuning pasal gua tak hafal sifir.1st time gua kena sebat tuh.

Teman2 di sekolah rendah dulu yang masih gua ingat, Saiful Azrin Bin Yahya, Nur Azrida n Shahrina(yang nih gua penah jumpe time gua kat Shah Alam, tapi lost contact balik).Juga teman2 yang dulu duduk kat Lembah Bujang, kalau gua tak silap, yang ajar gua mandi sungai Kapeh.haha…Sori, gua tak ingat nama korang. Jugak, teman2 n ustaz serta ustazah di Sekolah Agama, Jalan Kolam Ayer, Segamat. Jasamu tetap gua kenang.

Tahun 1995-1997, gua memulakan alam sekolah menengah bila gua mendaftarkan diri kat SMK Dato’ Bentara Dalam, Segamat. Kelas terakhir gua kat sini Tingkatan 3 KH 3. Zaman nih best sikit pasal zaman baru nak jadi remaja. Banyak kenangan bodoh2 dengan teman2. Cikgu favourite gua kat sekolah nih Cikgu Sharifah Rafeah, cikgu kelas gua Tingkatan 3 tahun 1997, Pengetua time tuh, Cikgu Ibrahim Rawal, Cikgu Maths Tingkatan 3 gua yang kuat cubit, Cikgu Rokiah, Cikgu KH gua dengan misainya, nama gua lupa.

Teman2 kat sekolah nih yang gua ingat lagi, Fakhrur Reza, Adi Khirman, Farez, Syarizal (dulu die nih comel jer), Ramunan, Nizam Kadir, n semua teman2 kelas 1 KH 1, 2 KH 1 n 3 KH 3 yang gua tak sebut nama, bukan tanda gua dah lupa kan korang, Cuma gua tak mampu nak ingat suma nama. Jasa kalian tetap gua kenang.

Tahun 1998-1999, gua berpindah ke SMK Dato’ Sri Amar DiRaja, Muar. Sekolah yang mengajar gua jadi jahat.hahah.Kelas terakhir gua Tingkatan 5 Elit. Zaman nih yang paling best waktu alam persekolahan nih, zaman yang paling banyak gua kena rotan. Walaupun gua kira budak baru kat sini, tapi teman2 sume memang enjoy. Cikgu favourite gua sudah semestinya, cikgu kelas Tingkatan 5 merangkap cikgu Fizik gua, Cikgu Raiha. Walaupun di hujung2 persekolahan, gua ada melawan beliau sikit tapi gua tetap ingat n respek beliau. Cikgu-cikgu lain, cikgu Shukor, Cikgu Zaba, Cikgu Hanafiah, Cikgu Khalid, Cikgu Azman. Teman2 disini masih lagi berhubungan dengan gua. So, gua rasa tak yah ler sebut nama korang.haha..

So, kalau ada sape2 yang mengenali nama2 yang ada tadi, gua harap korang boleh bagi gua contact no. mereka2 nih. Gua memang tengah cari cikgu2 n teman2 gua dulu2.

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Inilah Cerita Gua - Episode 1"

Post a Comment